Drageflyging på Jærstrendene

Jeg hadde drømt om denne dagen lenge. Irriterende lenge. Og hver gang jeg hadde tenkt å ta turen, kom det noe i veien. Enten skulle noen hentes eller bringes, det dukket opp mer presserende ting, været endret seg, og en gang ble det skikkelig mye snø. Men, det ordner seg til slutt! Jeg tok med...

Lørdagstur

Åh, det er jammen deilig med helg etter en noe hektisk oppstartsuke på jobb og skoler! Da lørdagen opprant med pent vær, besluttet vi rett og slett å ta ut på en liten tur. Mannen har hatt noen gode dager, så han ble med ut på sin første tur på omtrent 4 måneder. Det resulterte riktignok i en ...

Vår og finvær

Vi nyter disse solskinnsdagene så godt vi kan. Må nesten være ute hver ettermiddag, pusler litt i hagen eller drar på tur. For et par dager siden, tok vi turen til en av Jærstrendene, denne gangen Refsnes. Gleder meg til sommer og sol! Ha en fortsatt fin uke!! Kjersti

Skihelg på Knaben

Helga ble tilbrakt med fire av mine egne barn, samt 60 ungdommer på leirskole på Knaben. Det innebærer, som alltid, mye snø og skiturer, bading, mye god mat, veldig mye latter og moro, en del rangling, masse bra møter, og utallige artige påfunn som ballet, dramatiseringer, pardans oppvisning med...

Kjærestetur til Lyngør

Mannen inviterte meg med på kjærestetur til Lyngør! Og FOR en helg vi har hatt!! Nydelig sted, nydelig vær, god mat,kjempelekkert hotell, hyggelig betjening, og generelt godt selskap! Den ultimate opladingen til en ny uke! Check it out! Nydelig sted, nydelig helg!! Kjersti

Vinterferie- Vigelandsparken

Et av ønskene for vinterferien var en tur i Vigelandsparken. Og forslaget kom faktisk fra minstemann! Jeg måtte rett og slett spørre ham ut en smule, og det viste seg at ideen kom fra en meget engasjert lærer. Så da, så! Det ble til at Aiden, Anders og jeg tok turen til Vigelandsparken, mens pa...

Vinterferien 2014

Etter en del meget nøye planlegging, ble det vinterferie på oss. Det er faktisk en utfordring med en mann som er syk, og ikke har noe særlig overskudd, og en meget aktiv åtteåring, med masse energi hele tiden. Det å pønske ut et ferieprogram der minstemann blir tilstrekkelig aktivisert, mens papp...

En smak av vår!!

Det var tid for nye undersøkelser på SUS for min mann, og i mellom slagene fikk vi skviset inn en tur på Solastranden! For et sted! For et vær! Å for en deilig følelse det er å kjenne sola varme et vinterhvitt og litt forfrossent fjes!! Når jeg lukker øynene og hører bølgene skvulpe, er det fa...

Jentetur til Mandal

Vi nyter sol og sommer, og tok turen til Mandal, mine to søstre, min mor og jeg. Og FOR en dag vi fikk!!! 27 grader, strålende sol, deilig lunsj på bryggekanten, shopping, mye latter, masse prating og oppdateringer etter begivenhetsrike ferier, og masse kos. En deilig dag!! Mandal er en sjarme...

Plutselig sommer!!

Over natten steg temperaturen her på sør-vestlandet radikalt, og var plutselig oppe i 26 varmegrader! Vi ble nesten lurt av en plutselig sommer i slutten av mai i fjor, og klok av skade, var jeg fast bestemt på å ikke gå på den smellen igjen! Så- vi pakket med oss badetøy, tepper , mat, store...

Tur til Jibbeheio

Dagen opprant med sol og finvær, og vi tok turen til Jibbeheio! Målet var en photoshoot av vår konfirmant. Resultatet kommer til uka: Enn så lenge får det holde med litt tur-bilder! Nå avsluttes helga med sang, glede og gode venner! Grei oppladning til en ny uke! Blogges! Kjersti

Årets første piknic... På Jærstrendene!

Det var meldt strålende sol i dag. Ikke hverdagskost på denne kanten av landet.... Så dette måtte bare ytnyttes maksimalt! Vi pakket sekket, fotoapparatet, og dro avsted til et av mine favorittsteder: Strendene på Jæren. Kombinasjonen av hav, himmel, lys, sol og sand er bare livgivende i se...

Tur i januar

Jeg våknet av at solen kilte meg på kinnet. Tenk, sol og 8 varmegrader i januar! Vi MÅTTE bare ut på tur! Målet var egentlig noen jettegryter i Brufjel i Åna- Sira.l. Men vi tok en " snarvei....." på et par timer, og endte opp i Sandvika i stedet. Det gav oss en lang , god tur med masse havuts...

Preteam på Lio

Vi reiser med omtrent 40 ungdommer på teamtur til Ukraina i kveld kl. 21. I den forbindelse har vi tilbragt helga med på speidernes leirsted Lio med forkjellige forberedelser. En del av de som skal være med, kom rett fra Norwaycup, og måtte få lov til å sove ut i sine egne senger før 14 dag...

Sommer i Norge.....

Jeg er tilbake på jobb. Det blir noen ukers jobbing i juli når man ferierer i juli og august. Men det er like greit. Her har det regnet i flere dager, og det er sendt ut flomvarsel Ingen bekymringer for vanning av plenen.... Jeg drømmer meg bort ( eller tilbake) til Den franske riviera, og sol...

Søndagstur til Hidra

Vi tok turen til Hidra, en liten øy utenfor Flekkefjord, sammen med min manns familie. Det ble fergetur, middag, og masse bilder på oss. Vi har faktisk skikkelig sørlandsidyll bare en times kjøring unna! SKulle jo egentlig ha vært sol, da, men i sommer - Norge må vi feriere når vi kan, uanset...

St. Tropez

Jeg hadde hørt mye om den glamorøse jet-set byen, og forventet meg vel uendelig med luksus. Men inntrykket ble faktisk litt annerledes. Riktignok var det ufattelige luksusbåter ved havna. INGEN tvil om det! Kjolene og reataurantene var også preget av luksus. Primært på prislappene:) Ut over de...

Biot

Vi fikk et tips før vi reiste om at vi burde besøke Biot. Det var veldig lurt! Vi besøkte den lille byen oppe i fjellene etter at vi hadde vært i Cannes, og kontrastene var enorme! Her virket det som om tiden stod helt stille. Alle hadde god tid. Den lille landsbyen var preget av lokale håndverk...

Cannes

Vi tok turen til nydelige Cannes! For en strand, midt inne i byen! Vi kjørte til Cannes. Med en Caravelle. Type lang. Og høy. For å si det pent, krevde det en HEL del tålmodighet og lirking for å kunne ta seg fram og få parkert. Mange av gatene var smale g enveis kjørte. I tillegg har 95 % av pa...

St.Raphael

En av de litt større byene som lå i nærheten av leiligheten, var St. Raphael. Her var vi også flere ganger. Denne byen hadde en nydelig strand, og hang sammen med Frejus. Den ene dagen tok jeg barna med, og svømte fra den ene byen til den andre. Det var ikke så veldig langt, men barna syntes det ...

Sainte Maxime

Det lå en nydelig by ca 7 km bortenfor leiligheten vår. Denne besøkte vi flere ganger. Den var koselig, passe stor, mye god mat, og mye pent å se på. Den ene kvelden kom vi i prat med et eldre, fransk par på en restaurant. De hadde tilbrakt feriene i St. Tropez i mange, mange år, og var nå i St. ...

Et deilig luksus døgn....

Etter rittet bar det videre til hotellet som ventet oss! Et helt døgn alene, bare oss to! DET er litt luksus, det! Stilig hotell, da; Jepp! Nå er vi oppladet og klar for en ny uke! Og FOR en uke det blir..... Heng på! Kjersti

Garborgrittet 2012

Min kjære mann skulle sykle ritt ( igjen...??) og jeg ble med. Det var en iskladt fornøyelse fra morgenen opp, men etter et par timer med shopping, fikk jeg heldigvis varmen i meg igjen... Sykkelritt er facinerende greier! Folk i alle aldre, alle fasonger, og med drakter i alle verdens farger, e...

Flyvende drager og sånt...

Vi tok en tur til Jærstrendene, poden og jeg. Det var strålende vær, hav og sand, og gav oss egentlig følelsen av en mini-Danmarkstur! Målet var å teste ut om vi fikk dragen til å fly... Typisk å velge en dag det var fullstendig vindstille, MEN- det var i dag det passet, så da prøvde vi! ...

LONDON!!!

Her kommer første del av bilder fra turen vår til London!! Enjoy!! Klar for London..... Masse latter og moro!! Liker!! Vi har lempet av nesten tomme kofferter og bager, og er klar for å innta storbyen!! Mor liker lekre, engelske hotellbygg.... Tett parkering på enkelte.... T...

Jente tur!

Det nærmer seg bursdagen til lillesøster. I den forbindelse dro vi på besøk til henne, jeg og min mor. Vi hadde en aldeles nydelig jente-dag, bare vi tre, hvor vi spiste, pratet, lo masse, shoppet og bare koste oss. FOR en deilig følelse! SÅnt tror jeg oppriktig er sunt. Om ikke all spisingen er ...

Juleshopping i Oslo

Det er storm ute. Regner pisker på rutene, og snøen regner bort. Ikke akkurat julestemning, men Julestemning blir det snart mer enn nok av, det er bare en liten stund til Dekor øvelse, og det nærmer seg julekonserten.... I mellomtiden får vi kose oss med litt bilder fra Oslo turen!! Ha e...

Lyngør

Jeg er nettopp kommet hjem fra 2 dagers kurs i Lyngør utenfor Tvedestrand. Vi bodde på Bokhotellet der, og det kan anbefales! Skikkelig koselig, nydelig mat, og veldig trivelig betjening. Her kommer noen eksteriør bilder! TENK å være her i 25 varmegrader og strålende sol!!!! Sukk.... ...

Konsert med Rush of fools og Downhere!!

FOR en kveld! Jeg har vært på konsert med verdens beste folk! KRIK Bjerkreim arrangerer cup og konsert denne helga, og det var ca 50 sokndøler som reiste på konserten fredag kveld. Det var litt av en stemning!! Vi har ledd, pratet fotografert, spist litt, sunget oss hese, plystret alt vi kunne, ...

Bilder fra høstferien

Jeg har litt ekstra bilder til dere fra høstferien i Sverige.Det var en deilig uke! Strålende vær, snille barn og tålmodig mann! Livet kan jammen være fint! Vi fikk definitivt samlet nye krefter til resten av høsten!! Kjersti

Sommerfølelse!!!! I oktober.....

Vi har hatt en nydelig dag her i Strømstad! Det minner mer om sommer enn om høst!! Og det gjør absolutt ingen ting.... Kjersti

Skjærgården i Strømstad

Det ble en nydelig dag! Nesten sommer-følelse! Det er så deilig å rusle langs havet, se på båtene, kjenne på hav lukt og frisk bris i fjeset, og merke at sola faktisk varmer ganske godt enda!! Dette er jammen oppladning av batteriene!!! Kjersti

Over grensa!

Vi har endelig høstferie, og har tatt turen til leiligheten i Sverige. Same procedure as last year! I dag har vi feriert skikkelig. Vi somler, spiser, sover, spiller kort, soler oss og shopper. Hvorfor begynner alle ferieting på s?? Etterhvert kom også sola, og jeg fikk en tur ut mot havet i sol...

Jæren

I dag har jeg vært en tur på Jæren i forbindelse med jobb. Jeg unnet meg en rask, liten stopp på veien hjem for å ta noen bilder. Jæren er et facinerende sted! Det er mye flatere der enn her i Sokndal. Det føles som om himmelen er mye større. Det er nesten som om det er lettere å puste! ( Hvis e...

Glimt fra gata vi bodde i for 20 år siden...

Denne helga i Stavanger fikk vi mulighet til å rusle litt rundt i gata og nærområdet hvor vi bodde for nesten 20 år siden da vi studerte... Koselig og temmelig nostalgisk å se det igjen.... Noe er blitt nytt, og noe er akkurat som det var.... Gøy... Ha en trivelig søndagskveld! Kjersti

Ogna

Da vi våknet til tåke, måtte vi legge en litt lur plan. Etter å ha studert yr.no både vel og lenge, og temmelig nøye, slo vi til, tok sjansen og reiste til Ogna! Det er et must hver sommer. Ungene lurte på om det ikke ble nok strand på Bali?? Men, nei, det ble det ikke... Vi fikk en brilliant ...