Drageflyging p Jrstrendene

Jeg hadde drmt om denne dagen lenge. Irriterende lenge. Og hver gang jeg hadde tenkt ta turen, kom det noe i veien. Enten skulle noen hentes eller bringes, det dukket opp mer presserende ting, vret endret seg, og en gang ble det skikkelig mye sn. Men, det ordner seg til slutt! Jeg tok med...

Lrdagstur

h, det er jammen deilig med helg etter en noe hektisk oppstartsuke p jobb og skoler! Da lrdagen opprant med pent vr, besluttet vi rett og slett ta ut p en liten tur. Mannen har hatt noen gode dager, s han ble med ut p sin frste tur p omtrent 4 mneder. Det resulterte riktignok i en ...

Vr og finvr

Vi nyter disse solskinnsdagene s godt vi kan. M nesten vre ute hver ettermiddag, pusler litt i hagen eller drar p tur. For et par dager siden, tok vi turen til en av Jrstrendene, denne gangen Refsnes. Gleder meg til sommer og sol! Ha en fortsatt fin uke!! Kjersti

Skihelg p Knaben

Helga ble tilbrakt med fire av mine egne barn, samt 60 ungdommer p leirskole p Knaben. Det innebrer, som alltid, mye sn og skiturer, bading, mye god mat, veldig mye latter og moro, en del rangling, masse bra mter, og utallige artige pfunn som ballet, dramatiseringer, pardans oppvisning med...

Kjrestetur til Lyngr

Mannen inviterte meg med p kjrestetur til Lyngr! Og FOR en helg vi har hatt!! Nydelig sted, nydelig vr, god mat,kjempelekkert hotell, hyggelig betjening, og generelt godt selskap! Den ultimate opladingen til en ny uke! Check it out! Nydelig sted, nydelig helg!! Kjersti

Vinterferie- Vigelandsparken

Et av nskene for vinterferien var en tur i Vigelandsparken. Og forslaget kom faktisk fra minstemann! Jeg mtte rett og slett sprre ham ut en smule, og det viste seg at ideen kom fra en meget engasjert lrer. S da, s! Det ble til at Aiden, Anders og jeg tok turen til Vigelandsparken, mens pa...

Vinterferien 2014

Etter en del meget nye planlegging, ble det vinterferie p oss. Det er faktisk en utfordring med en mann som er syk, og ikke har noe srlig overskudd, og en meget aktiv ttering, med masse energi hele tiden. Det pnske ut et ferieprogram der minstemann blir tilstrekkelig aktivisert, mens papp...

En smak av vr!!

Det var tid for nye underskelser p SUS for min mann, og i mellom slagene fikk vi skviset inn en tur p Solastranden! For et sted! For et vr! for en deilig flelse det er kjenne sola varme et vinterhvitt og litt forfrossent fjes!! Nr jeg lukker ynene og hrer blgene skvulpe, er det fa...

Jentetur til Mandal

Vi nyter sol og sommer, og tok turen til Mandal, mine to sstre, min mor og jeg. Og FOR en dag vi fikk!!! 27 grader, strlende sol, deilig lunsj p bryggekanten, shopping, mye latter, masse prating og oppdateringer etter begivenhetsrike ferier, og masse kos. En deilig dag!! Mandal er en sjarme...

Plutselig sommer!!

Over natten steg temperaturen her p sr-vestlandet radikalt, og var plutselig oppe i 26 varmegrader! Vi ble nesten lurt av en plutselig sommer i slutten av mai i fjor, og klok av skade, var jeg fast bestemt p ikke g p den smellen igjen! S- vi pakket med oss badety, tepper , mat, store...

Tur til Jibbeheio

Dagen opprant med sol og finvr, og vi tok turen til Jibbeheio! Mlet var en photoshoot av vr konfirmant. Resultatet kommer til uka: Enn s lenge fr det holde med litt tur-bilder! N avsluttes helga med sang, glede og gode venner! Grei oppladning til en ny uke! Blogges! Kjersti

rets frste piknic... P Jrstrendene!

Det var meldt strlende sol i dag. Ikke hverdagskost p denne kanten av landet.... S dette mtte bare ytnyttes maksimalt! Vi pakket sekket, fotoapparatet, og dro avsted til et av mine favorittsteder: Strendene p Jren. Kombinasjonen av hav, himmel, lys, sol og sand er bare livgivende i se...

Tur i januar

Jeg vknet av at solen kilte meg p kinnet. Tenk, sol og 8 varmegrader i januar! Vi MTTE bare ut p tur! Mlet var egentlig noen jettegryter i Brufjel i na- Sira.l. Men vi tok en " snarvei....." p et par timer, og endte opp i Sandvika i stedet. Det gav oss en lang , god tur med masse havuts...

Preteam p Lio

Vi reiser med omtrent 40 ungdommer p teamtur til Ukraina i kveld kl. 21. I den forbindelse har vi tilbragt helga med p speidernes leirsted Lio med forkjellige forberedelser. En del av de som skal vre med, kom rett fra Norwaycup, og mtte f lov til sove ut i sine egne senger fr 14 dag...

Sommer i Norge.....

Jeg er tilbake p jobb. Det blir noen ukers jobbing i juli nr man ferierer i juli og august. Men det er like greit. Her har det regnet i flere dager, og det er sendt ut flomvarsel Ingen bekymringer for vanning av plenen.... Jeg drmmer meg bort ( eller tilbake) til Den franske riviera, og sol...

Sndagstur til Hidra

Vi tok turen til Hidra, en liten y utenfor Flekkefjord, sammen med min manns familie. Det ble fergetur, middag, og masse bilder p oss. Vi har faktisk skikkelig srlandsidyll bare en times kjring unna! SKulle jo egentlig ha vrt sol, da, men i sommer - Norge m vi feriere nr vi kan, uanset...

St. Tropez

Jeg hadde hrt mye om den glamorse jet-set byen, og forventet meg vel uendelig med luksus. Men inntrykket ble faktisk litt annerledes. Riktignok var det ufattelige luksusbter ved havna. INGEN tvil om det! Kjolene og reataurantene var ogs preget av luksus. Primrt p prislappene:) Ut over de...

Biot

Vi fikk et tips fr vi reiste om at vi burde beske Biot. Det var veldig lurt! Vi beskte den lille byen oppe i fjellene etter at vi hadde vrt i Cannes, og kontrastene var enorme! Her virket det som om tiden stod helt stille. Alle hadde god tid. Den lille landsbyen var preget av lokale hndverk...

Cannes

Vi tok turen til nydelige Cannes! For en strand, midt inne i byen! Vi kjrte til Cannes. Med en Caravelle. Type lang. Og hy. For si det pent, krevde det en HEL del tlmodighet og lirking for kunne ta seg fram og f parkert. Mange av gatene var smale g enveis kjrte. I tillegg har 95 % av pa...

St.Raphael

En av de litt strre byene som l i nrheten av leiligheten, var St. Raphael. Her var vi ogs flere ganger. Denne byen hadde en nydelig strand, og hang sammen med Frejus. Den ene dagen tok jeg barna med, og svmte fra den ene byen til den andre. Det var ikke s veldig langt, men barna syntes det ...

Sainte Maxime

Det l en nydelig by ca 7 km bortenfor leiligheten vr. Denne beskte vi flere ganger. Den var koselig, passe stor, mye god mat, og mye pent se p. Den ene kvelden kom vi i prat med et eldre, fransk par p en restaurant. De hadde tilbrakt feriene i St. Tropez i mange, mange r, og var n i St. ...

Et deilig luksus dgn....

Etter rittet bar det videre til hotellet som ventet oss! Et helt dgn alene, bare oss to! DET er litt luksus, det! Stilig hotell, da; Jepp! N er vi oppladet og klar for en ny uke! Og FOR en uke det blir..... Heng p! Kjersti

Garborgrittet 2012

Min kjre mann skulle sykle ritt ( igjen...??) og jeg ble med. Det var en iskladt fornyelse fra morgenen opp, men etter et par timer med shopping, fikk jeg heldigvis varmen i meg igjen... Sykkelritt er facinerende greier! Folk i alle aldre, alle fasonger, og med drakter i alle verdens farger, e...

Flyvende drager og snt...

Vi tok en tur til Jrstrendene, poden og jeg. Det var strlende vr, hav og sand, og gav oss egentlig flelsen av en mini-Danmarkstur! Mlet var teste ut om vi fikk dragen til fly... Typisk velge en dag det var fullstendig vindstille, MEN- det var i dag det passet, s da prvde vi! ...

LONDON!!!

Her kommer frste del av bilder fra turen vr til London!! Enjoy!! Klar for London..... Masse latter og moro!! Liker!! Vi har lempet av nesten tomme kofferter og bager, og er klar for innta storbyen!! Mor liker lekre, engelske hotellbygg.... Tett parkering p enkelte.... T...

Jente tur!

Det nrmer seg bursdagen til lillesster. I den forbindelse dro vi p besk til henne, jeg og min mor. Vi hadde en aldeles nydelig jente-dag, bare vi tre, hvor vi spiste, pratet, lo masse, shoppet og bare koste oss. FOR en deilig flelse! Snt tror jeg oppriktig er sunt. Om ikke all spisingen er ...

Juleshopping i Oslo

Det er storm ute. Regner pisker p rutene, og snen regner bort. Ikke akkurat julestemning, men Julestemning blir det snart mer enn nok av, det er bare en liten stund til Dekor velse, og det nrmer seg julekonserten.... I mellomtiden fr vi kose oss med litt bilder fra Oslo turen!! Ha e...

Lyngr

Jeg er nettopp kommet hjem fra 2 dagers kurs i Lyngr utenfor Tvedestrand. Vi bodde p Bokhotellet der, og det kan anbefales! Skikkelig koselig, nydelig mat, og veldig trivelig betjening. Her kommer noen eksterir bilder! TENK vre her i 25 varmegrader og strlende sol!!!! Sukk.... ...

Konsert med Rush of fools og Downhere!!

FOR en kveld! Jeg har vrt p konsert med verdens beste folk! KRIK Bjerkreim arrangerer cup og konsert denne helga, og det var ca 50 sokndler som reiste p konserten fredag kveld. Det var litt av en stemning!! Vi har ledd, pratet fotografert, spist litt, sunget oss hese, plystret alt vi kunne, ...

Bilder fra hstferien

Jeg har litt ekstra bilder til dere fra hstferien i Sverige.Det var en deilig uke! Strlende vr, snille barn og tlmodig mann! Livet kan jammen vre fint! Vi fikk definitivt samlet nye krefter til resten av hsten!! Kjersti

Sommerflelse!!!! I oktober.....

Vi har hatt en nydelig dag her i Strmstad! Det minner mer om sommer enn om hst!! Og det gjr absolutt ingen ting.... Kjersti

Skjrgrden i Strmstad

Det ble en nydelig dag! Nesten sommer-flelse! Det er s deilig rusle langs havet, se p btene, kjenne p hav lukt og frisk bris i fjeset, og merke at sola faktisk varmer ganske godt enda!! Dette er jammen oppladning av batteriene!!! Kjersti

Over grensa!

Vi har endelig hstferie, og har tatt turen til leiligheten i Sverige. Same procedure as last year! I dag har vi feriert skikkelig. Vi somler, spiser, sover, spiller kort, soler oss og shopper. Hvorfor begynner alle ferieting p s?? Etterhvert kom ogs sola, og jeg fikk en tur ut mot havet i sol...

Jren

I dag har jeg vrt en tur p Jren i forbindelse med jobb. Jeg unnet meg en rask, liten stopp p veien hjem for ta noen bilder. Jren er et facinerende sted! Det er mye flatere der enn her i Sokndal. Det fles som om himmelen er mye strre. Det er nesten som om det er lettere puste! ( Hvis e...

Glimt fra gata vi bodde i for 20 r siden...

Denne helga i Stavanger fikk vi mulighet til rusle litt rundt i gata og nromrdet hvor vi bodde for nesten 20 r siden da vi studerte... Koselig og temmelig nostalgisk se det igjen.... Noe er blitt nytt, og noe er akkurat som det var.... Gy... Ha en trivelig sndagskveld! Kjersti

Ogna

Da vi vknet til tke, mtte vi legge en litt lur plan. Etter ha studert yr.no bde vel og lenge, og temmelig nye, slo vi til, tok sjansen og reiste til Ogna! Det er et must hver sommer. Ungene lurte p om det ikke ble nok strand p Bali?? Men, nei, det ble det ikke... Vi fikk en brilliant ...