Gladmat festival i Stavanger

Hvert år samles tusenvis av mat- glade og skuelystne mennesker til Gladmat festival i Stavanger. Her får du servert alt fra sushi til marshmellows dyppet i sjokolade. Her er det lokal, kortreist mat i boder langs hele kaien i Stavanger. Tatt i betraktning at vi har hatt nedbørsrekord og flomva...

Sommer i Norge.....

Jeg er tilbake på jobb. Det blir noen ukers jobbing i juli når man ferierer i juli og august. Men det er like greit. Her har det regnet i flere dager, og det er sendt ut flomvarsel Ingen bekymringer for vanning av plenen.... Jeg drømmer meg bort ( eller tilbake) til Den franske riviera, og sol...

Søndagstur til Hidra

Vi tok turen til Hidra, en liten øy utenfor Flekkefjord, sammen med min manns familie. Det ble fergetur, middag, og masse bilder på oss. Vi har faktisk skikkelig sørlandsidyll bare en times kjøring unna! SKulle jo egentlig ha vært sol, da, men i sommer - Norge må vi feriere når vi kan, uanset...

St. Tropez

Jeg hadde hørt mye om den glamorøse jet-set byen, og forventet meg vel uendelig med luksus. Men inntrykket ble faktisk litt annerledes. Riktignok var det ufattelige luksusbåter ved havna. INGEN tvil om det! Kjolene og reataurantene var også preget av luksus. Primært på prislappene:) Ut over de...

Biot

Vi fikk et tips før vi reiste om at vi burde besøke Biot. Det var veldig lurt! Vi besøkte den lille byen oppe i fjellene etter at vi hadde vært i Cannes, og kontrastene var enorme! Her virket det som om tiden stod helt stille. Alle hadde god tid. Den lille landsbyen var preget av lokale håndverk...

Bursdag og solnedgang ved havet

Jepp. Da var det tid for bursdag igjen. Mannen og de tre yngste var på hyttetur i fjellet, de to eldste bortreist. Så dagen startet rolig. Jobb, kom hjem til nydelig middag som min eldste datter hadde laget til meg! Det var gøy! Min yngste søster og hennes barn sang happy birthday to you på tel...

Cannes

Vi tok turen til nydelige Cannes! For en strand, midt inne i byen! Vi kjørte til Cannes. Med en Caravelle. Type lang. Og høy. For å si det pent, krevde det en HEL del tålmodighet og lirking for å kunne ta seg fram og få parkert. Mange av gatene var smale g enveis kjørte. I tillegg har 95 % av pa...

St.Raphael

En av de litt større byene som lå i nærheten av leiligheten, var St. Raphael. Her var vi også flere ganger. Denne byen hadde en nydelig strand, og hang sammen med Frejus. Den ene dagen tok jeg barna med, og svømte fra den ene byen til den andre. Det var ikke så veldig langt, men barna syntes det ...

Sainte Maxime

Det lå en nydelig by ca 7 km bortenfor leiligheten vår. Denne besøkte vi flere ganger. Den var koselig, passe stor, mye god mat, og mye pent å se på. Den ene kvelden kom vi i prat med et eldre, fransk par på en restaurant. De hadde tilbrakt feriene i St. Tropez i mange, mange år, og var nå i St. ...

Bassengområdet, Les Issambres, San Peire

Etter tre døgn i bilen, var det helt fantastisk å flate ut på solsengene ved bassenget med en stabel bøker og interiørblader! Barna badet og koste seg i timesvis. DETTE var ferie! Fantastisk sted. Reiser gjerne dit igjen! Helst litt kjapt.... Kjersti

Ferietid!

Det er sommer og ferietid for mange. Også for meg. Jeg er nettopp kommet hjem etter en tre ukers ferie. I år tok vi rett og slett bilen, og kjørte gjennom deler av Europa til Frankrike. Det ble en deilig ferie! Strålende sol, godt over 30 grader, hver dag i to uker! Noen annet enn det har v...