Ogna

Da vi våknet til tåke, måtte vi legge en litt lur plan. Etter å ha studert yr.no både vel og lenge, og temmelig nøye, slo vi til, tok sjansen og reiste til Ogna! Det er et must hver sommer. Ungene lurte på om det ikke ble nok strand på Bali?? Men, nei, det ble det ikke... Vi fikk en brilliant ...

Løgevik

I går ble det faktisk på grensen til litt for hett på terrassen, så vi tok kursen mot havet, i håp om en deilig liten bris, og bading for barna. Det ble lite med bris,aldeles vindstille! Men vi traff derimot gode venner, og det er joenda bedre enn havbris! En aldeles deilig dag! Vi er jammen h...

Badetur i Linepollen

Vi har skikkelig sommer vær her, og en av postene på programmet blir da badetur til Linepollen!  Nei, nå er det ut igjen i godværet! Hvordan er været hos deg?? Kjersti

Solnedgang i Sogndalstrand

Etter en varm , deilig dag ble jeg plutselig invitert med ut på tur av min kjære! Jeg fikk beskjed om å ta med fotoapparat, og litt ekstra klær, og mer visste jeg ikke... Turen gikk da til mitt favorittsted, Sogndalsstrand. Han hadde pakket med seg litt av hvert av godsaker, og så nøt vi solnedg...

En kopp te ute i sola

Nok en deilig dag. Vi fikk mulighet til litt voksentid og en kopp te i solveggen i kveld. Utolig deilig og varmt, ikke et vindpust akkurat der! Deilig med sommer!  Ønsker deg en riktig fin kveld! Kjersti

Hageselskap!!

Åh, for en deilig dag! Dette finværet har vi sannelig ventet på lenge! Jeg satt her i regnet og drømte om å ha et hageselskap.... Men i pøsregn blir liksom ikke hageselskap det helt store, da... SÅÅ- i dag slo vi til på kort varsel, og dro i gang et aldri så lite selskap i hagen! Og der satt vi...

Hagearbeid

Etter å ha vært bortreist i flere uker, var det ikke fritt for at hagen hadde behov for en alvorlig overhaling! Ting har grodd temmelig villig, for å si det pent! Så i dag var hele gjengen i full sving, og nå ser det bedre ut! Noen glimt fra hagens blomster:  Ønsker deg en fin kveld...

Ting å finne på i sommer regnet

Jeg har laget meg en liten liste over ting en kan finne på når sommer regnet pøser ned, og solkrem er det siste en trenger.... Grille - inne Invitere venner på besøk Gå på tur- til tross for at det regner Fotografere Jobbe i hagen Besøke småbyene rundt der du bor Lage tidenes i...

Norge i sorg, og litt avreagering for oss....

Vi har sittet og sett på tv reportasjer, ser mennesker samles utenfor Domkirken i Oslo. Men etter en hel stillesittende og innesittende søndag, begynte de minste å bli litt utålmodige. Vi trosset derfor det norske sommerværet ( pøsregn!) og la ut på tur. VI gikk til Hådyret, et ganske kjent...

Tur til Hellevik

Vi hadde sol og pent vær på torsdag, og benyttet anledningen til å pakke sammen grillmat, tepper, fotoapparat og dra på tur til Hellevik. Deilig å kunne nyte slike dager. Vi var på det tidspunkt lykkelig uvitende om hva som kom til å skje i Norge et døgn senere....  Kjersti

Den helga Norge ble forandret.......

Det gikk mot helg, første helga etter at jeg hadde begynt på jobb. Vi hadde begge fri, og skulle virkelig nyte livet og kose oss. Slik ble det ikke. Overhodet ikke. Det ble en merkelig, trist, ufattelig og kaotisk helg.  I dag tok jeg med meg de to minste til Egersund for å besøke en ve...

Farsund

Her om dagen tok vi turen til Farsund. Det er ingen tvil om at vi da er på sørlandet! Med strålende vær, båtliv, gode venner, is, hav og båter, har jeg alle ingredienser til en perfekt sommerdag...... Vi fikk en kjempestor is på MIX i Farsund! Det var valuta for pengene!!! Deilig å nyte den ...

40 !

Jepp. Det er et faktum. Jeg fyllte 40 i går. Jeg har hørt mye om 40 års krise, men den har ikke rammet meg. Det å fylle 40 var gullfint! Jeg mener, alternativet er å IKKE oppleve å fylle 40, så da så.... Jeg har fått roser i fleng! Masse sms, meldinger, og telefoner. Min eldste datter bakte to k...

Glede i heimen!!

Plutselig kom gutta hjem igjen, et døgn før jeg hadde regnet med! Du kan tro det var stas i barnehagen da lillebror plutselig ble hentet av storebror!! Det ble middag på hele gjengen nå i kveld, en kjæreste inkludert. Jeg vurderte en stund hva jeg skulle stelle i stand, men det ble ingenting med...

Siste feriedag....

Men jammen har ferien i år blitt utnyttet godt! To og en halv uke på Bali, og ei uke i campingvogn! Den eneste ulempen er at hagen til en viss grad bærer preg av at vi har vært borte....Plenen er 30 cm høy!! Men- vi tar det etterhvert! I dag har vi hatt den o store familiedagen, med hele slekten...

Beach life.....

Vi er vel hjemme i Norge, og regner pøser ned..... Heldigvis kan vi dra frem noen minner fra strandlivet på Bali.... I dag fyller en av våre døtre 11 år! Det blir storslagen feiring sammen med to søskenbarn på 6 og 13! Full rulle med andre ord.... Ha en riktig fin søndag, da! Til tross for uf...

Båttur og snorkling

Et av høydepunktene på Balituren, var båtturen og snorklingen. Vi bestemte oss en kveld for å bli med, prutet i vei, og reiste neste dag. Arrangørene skrøt av "big boat, big boat!" Poden hos oss trodde det var danmarksferja, og ville shoppe på båten..... VEL- litt med Bali-kultur enn som så!! ...

Delfin safari

Vi reiste nord på Bali, til en by som heter Lovina. Her ble vi med på delfin safari en tidlig morgen. Kl. 05 var vi oppe, klar til tur kl. 06. Og dette kalles ferie..... Vi måtte gjøre minstemann oppmerksom på at det slett ikke var sikkert at vi fikk øye på delfiner, og det forstod han. ...

Surfing!!!!

Bali er blant annet kjent for sine ultimate surfestrendene. Og de innfridde! Nå er vi langt ifra erfarne surfere, men det var utrolig moro å prøve! Minstemann på 6 år var fast bestemt på å surfe, og han skulle STÅ på surfebrettet!!!! Jeg prøvde å forklare at det ikke var fullt så enkelt, men han ...

Bassengene i Bali

Vi flyttet oss litt rundt på øya i løpet av de drøye to ukene vi var på Bali. Vi hadde hovedoppholdet i Seminyak, men hadde også en natt i Ubud på vei til Lovina, helt i nord. Dermed fikk barna testet ut flere basseng! Stor stas. Her er noen glimt: Fra hotellet i SeminyakBassenget i Ubud L...

Blomster på Bali

Bali er er frodig øy. Og bruk av blomster preger mye av hverdagslivet. Balinesere er flinke til å pynte, og bruker også blomster daglig i ofringene sine. 92 % av balineserne er hinduister, og setter hver dagut ofringer til gudene i form av mat, blomster, mynter, drops og sigaretter.  Mi...

Minner fra Bali!!

Etter drøye 2 uker ferie på Bali, er jeg tilbake på bloggen. Har savnet bloggingen, men har mye kjekt å dele med dere framover, da! Vi skulle egentlig ha en rolig, billig sommer i år, siden vi var i Thailand i fjor sommer. Men allerede i august i fjor, begynte barna å hinte om at de ønsket seg f...