Hvitveis- igjen...

Jeg innrømmer det gjerne- jeg er litt svak for hele tepper av hvitveis som dekker bakken mellom trærne.... Også varer de ikke så lenge. Derfor må jeg fotografere når jeg har muligheten! Ønsker deg en riktig fin mandag! Kjersti

Tautrekking og tannfelling....

Poden var ute i hagen sammen med storesøster her om dagen. Alt var fryd og gammen til et lurt hode kom på at tautrekking hadde vært kult! Minstemann lå etterhvert litt under, og satte tennene i tauet for å få litt mer kraft. Han fikk litt færre tenner...... Heldigvis var det melketenner som...

Min helg.....

I og med at vi er en litt aktiv familie, kan det veldig fort ende med at helgene på sett og vis fyller seg selv, -bare ved at vi putter inn hver våre ting i kalenderen. Det kan også fort resultere i tettpakkede helger, der hver holder på med sine ting. Nå hadde vi plutselig to helger på rad der...

Klar for jente tur til Oslo!

Endelig er kvelden kommet! To av jentene våre er invitert med til Oslo sammen med to kusiner og mormor! Nå er de klar for shopping, sightseeing, bykart, restauranter, enda mer shopping, masse latter og kos! Litt trøtte, og litt spente, klar for natt toget! God tur!

Tirsdagskveld i min hvite villa

Det var en helt ordinær tirsdagskveld. Minstemann var vel i seng, etter å ha blitt lest for, med både mor og far på sengekanten, faktisk. Det var tid for planleggingsmøte med de to yngste jentene, som reiser på stobyferie til Oslo i morgen. Da kan det være greit å drive litt research i forkant, m...

Helg og gode venner!

Endelig helg! Maten er klar, og vi venter gode venner på besøk. Bordet er dekket l vårlig limegrønt for anledningen. Servietter , lys og brikke fra Lene Bjerre. Ønsker deg en fin helg! Kjersti

Hvitveis og vår

Vi tok en tur i ettermiddag for å lete etter hvitveis, og det fant vi! Deilig temperatur i dag, 12 grader nå sent i ettermiddag, sol, og hagesesongen er i gang! Våren er jammen en deilig tid! Kjersti

Romantikk i lufta....

Deilig med ferie..... Deilig med fri, restauranter, god mat og godt selskap! Og så utrolig praktisk med medbrakt fotograf;) Eldstemann har tatt bildene. I dag har det vært full fart med 2 konferanser på skolen, et kjempekoselig besøk, henting, bringing, bandøvelser, sykkeltreninger og a...

Hyde park..

Vi bodde i Bayswater, og tok turen gjennom Hyde park et par ganger... Det er så facinerende at de har en så diger park midt i London by! Det må jo være folkehelse på høyt plan! Deilig å rusle litt i fred og ro mens inntrykkene synker inn.. Som vanlig, er våren kommet lengre i England enn i...

LONDON!!!

Her kommer første del av bilder fra turen vår til London!! Enjoy!! Klar for London..... Masse latter og moro!! Liker!! Vi har lempet av nesten tomme kofferter og bager, og er klar for å innta storbyen!! Mor liker lekre, engelske hotellbygg.... Tett parkering på enkelte.... T...

Tilbake!!

Nå er vi hjemme igjen etter en nydelig tur til London sammen med de tre eldste! Som dere sikkert har skjønt allerede, har kjærestene til gutta vært gjestebloggere, husmødre og barnepassere- i tillegg til sine egne jobber og skolearbeide!! Vi er utrolig heldige som kan rise bort- og komme hjem ...

En koselig dag i den hvite villa

Vi har kost oss i hele dag.Har til og med hatt gjettekonkuranse på hvem som eier hvilke klesplagg, som Maren har brettet. Når alle de daglige plikter var gjort og middag og dessert spist tok vi turen ut i det fine været. Vi lekte på trampolinen og fant frem sommerleker. Nathalie kom med jordbær ...

En hilsen fra Barnevaktene!

Heihei.. Her kommer en liten oppdatering fra den hvite villa.Mens hovedbloggeren selv er bortreist har vi fått den store æren av å holde bloggen oppdatert. Igår flyttet vi inn, og fant oss godt tl rette.Planen var at vi skulle bake boller. Så vi dro til Nathalie på BUNNPRIS for å kjøpe inn det ...

Spennende overraskelse......

De neste dagene kan det komme til å skje uante ting her på bloggen...... Jeg får nemlig besøk av et par gjestebloggere!!!! Ta vel imot dem, da!! Kjersti

Tur til Janshålo

Vi tok turen til Janshålo i går i strålende sol, så lenge det varte.... Regnsdråpene kom heldigvis ikke før vi nærmet oss bilene, så vi fikk maks ut av dagen! Ha en fin kveld! Kjersti

Klart for familieselskap!!

Det er første påskedag, og det står både tur og familieselskap på programmet! Mine søstre med familier, min mor, og våre egne barn skal først på tur, og deretter blir det påskelam hos oss. Her er bordet dekket og klart til innrykk: Da vi gikk på tur, sang min lille niese mens hun tusle...

Påsketur langfredag

Vi var samlet en god gjeng fra min familie, og dro på tur langfredag. Det ble pølsegrilling, eggetrilling, og tenk, påskeharen hadde lagt ut kyllingsjokolader til de minste langs veien! En kjempefin tur!! Ha en fin lørdagskveld! Kjersti

Langfredag- og påskestemning i stua

Vi nyter ferie og fri. Alle i huset her har faktisk fri samtidig, noe som er temmelig uvanlig med flere turnus-arbeidende! Men det er kjempekoselig! Stua er pyntet til påske, her er litt stemningsbilder: Ønsker deg en riktig fin langfredag! Kjersti

Påskestemning i gangen

I år er gangen rpyntet med bjørkegreiner og pastellfarger. De søte påskeharene er kjøpt på Søstrene Grene i Ålborg. Speil og bord fra Bohus. Også i dag har det vært kaldt i natt, flere minusgrader, men nå er det 15 grader i skyggen, og vi tar turen ut i sola! Den må nytes så lenge den er her!!

Påskeferie!

Det er iskaldt ute men strålende sol! Denne dagen sakl bare nytes i fulle drag, med sein frokost, litt husarbeid, litt opprydning ute, lesing, og masse kos med barna!! Ferie er jammen deilig!! Ønsker dere alle en deilig dag!! Kjersti

Tur til Skadbergsanden

Dagen startet med duskregn og overskyet vær. Etterhvert tittet sola fram, og vi tok. turen til Skadbergsanden for å få litt frisk luft. En temmelig frisk, men deilig tur! Godt med litt luft, lys og sol, selv om det var litt kaldt! Nå er det ferie, og avslapning på tapetet!! Kjersti

Palmesøndag og påskevandring

I dag har vi vært på påskevandring, våre tre minste var alle med i dramatiseringen av påskebudskapet. Et mektig inntrykk!!! Her er bilder: En veldig kjekk påskevandring! Ha en fin påske du også! Kjersti